woensdag 14 januari 2015

Kaartje Mama 65

Afgelopen week is mijn moeder 65 geworden, ik heb deze kaart voor haar gemaakt. Ze gaat vaak op haar brommer naar het werk, dus vandaar dat ik deze brommer wel erg leuk vond.Ik heb hem op donker groen papier met witte embossing gemaakt en daarna uitgeknipt.

Er zitten een heleboel houten elementen op de kaart. 4 verschillende blaadjes, een vogeltje, een bloemetje, de 6, de 5, en ook de rechthoeken onder de 6 en 5. Het grootste stuk is is het centrum van de kaart.

Allemaal eerst met gesso bewerkt, en de grote achtergrond vlakken achter de scooter, en de 6 en 5 zijn nog met verf en sprays bewerkt. Om hier wat structuur op te krijgen heb ik de verf met de kwast erop getamponneerd.  

Verder 2 doileys, blauw gaas, splitpennetjes in bloem, hart en ballon vorm. Een martha steward border pons en verschillende stukjes designpapier. lintbloemetjes en papieren bloemetjes. Verder 2 zelfgemaakte quilled bloemetjes met glans papier. En als laatste nog kleine dotjes pearl pen.

Ik heb gepoogd 2 schuine zichtlijnen te creeren: Bloemtjes-scooter-bloemtjes en uitgeknipte bloem-6-5.

Deze kaart kan zelf goed rechtop staan, een step-card. IK had ze al eens vaker gezien. ik heb mijn eigen maten genomen. en eerst een proefje gemaakt van printer papier om te bepalen waar de vouwen moesten komen, maar ik heb ook even naar de volgende youtube tutorial gekeken:How to make an A6 Side Step Card


Naast dat ik gewoon een kaartje voor mam wou maken heb ik me laten uitdagen door de Challenge : Cards & Scrap kaartenuitdaging 227. Vandaar alle houten figuurtjes.





2 opmerkingen:

  1. Een pracht kaart heb je voor je moeder gemaakt en leuk die houten figuurtjes.
    Gezellig dat je meedoet met Cards en Scrap.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo
    Zo wauw wat een prachtige kaart
    Een hele hoop leuks op te zien .
    Gezellig dat je meedoet bij Cards & Scrap
    Groetjes Marcella

    BeantwoordenVerwijderen